Pages

Saturday, February 5, 2011

Lets be a better person!

Hye to all readers @ stalkers =D

Hari ni kita serious sikit  okeh?
Rasa macam nak tulis *bukan tulis tapi type* satu perkara yang ramai sangat orang buat
tapi dorang mungkin tak sedar or tak tau pon yang perbuatan dorang tu salah.
Hah, saspen ke? Apa 'perkara' tu?


Perkara tersebut ialah 'budaya pegang pegang'
 Pergi lah mana mana shopping mall..
Mesti nampak couple pegang pegang punye..
*orang yg blom kawen la..yang dah kawen kesah apa aku*
Kalau korang cakap takde
Ce bagi tau aku shopping mall mana korang pegi..

Antara jawapan yang femes kalau ade orang tegur  ialah:
 "Alah, pegang pegang je..bukan luak pon"
"Haih, boyfriend/girlfriend saya...saya punya suka la"
ataupon yang dahsyat lagi gini
 "Buat apa ada girlfriend  kalau takleh pegang pegang!"

Kita takleh jugak salahkan dorang 100%
Mungkin dorang tak tau perkara tu haram
Mungkin dorang tak jelas tentang hukum hakam agama ni
Mungkin takde sape nak tegur/betulkan kesalahan dorang
Mungkin dorang skip kelas agama time sekolah dulu
Dan banyak lagi kemungkinannya

Jadi, apa yang boleh kita buat?
Masa sekolah dulu,
ustazah ada cakap..
ada 3 cara kita nak cegah kemungkaran ni
dengan tangan, lidah & hati
Bila fikir dan fikir..
Sape yang berani nak gi tegur mereka mereka yang tengah romantik2 tu?
ke korang berani? aku tak la weh!!! kena belasah kang naya je t__t
Jadi, aku rasa cara yang terbaik ialah mencegah dengan hati
Caranya senang!! sangat senang!!
Kita kena benci la dengan perkara perkara yang tak baik tu
Ingat, kita hanya benci perkara tak baik tu je!!
Jangan sesekali benci dorang!!
Mana tau nanti dorang jadi lagi baik dari kita..hah, mana nak letak muka nanti??
Doakan satu hari nanti dorang sedar apa yang dorang buat tu salah...
Semoga kita semua terhindar daripada buat benda benda yang tak patut ye =)

P/S: Ni hanya pendapat aku..apa yang aku rasa..apa yang aku fikir
       Kalau sape yang tak setuju tu takpe. Aku hormati pendapat korang. Takmau marah marah.   Takmau terasa terasa. Aku pon kadang2 jeles gak tengok dorang..haha.
 Aku pon bukannya baik sangat weh~~






No comments:

Post a Comment